viernes, 20 de mayo de 2016

QUAN CUINO...

M'agrada cuinar...quan cuino em sento en pau. Soc de l'opinió que cuinar és cosa dels generosos, dels que pensen en els altres i els agrada fer-los feliços. Cuinar és tot un ritual. Pensar qué cuinaràs i per a qui, el número de comensals, els ingredients i on ho compraràs, si és una ocasió especial o un àpat "de diari", com ho vols presentar, i l'estona que t'hi estaràs...
L'àvia Mercedes em va ensenyar a cuinar i ho va fer els estius, quan els passava amb ella a Calafell. L'àvia adorava cuinar i tot el que passava per les seves mans era molt més bo.
Cuinar és per a persones que saben gestionar el temps i les mides però que al mateix temps els agrada fer "provatures" i experimentar. Cuinar fa de la cuina un espai màgic, una estada on es passen les millors estones i es tenen  converses  úniques i íntimes . Res millor que mentre cuinem per explicar-nos confidències, aventures, anècdotes...cuinar és crear .
La meva filla Vilma diu que tot el que jo cuino està més bó, té més bona pinta; només pel fet que ho he fet jo ( o potser per no haver-s'ho de fer ella sola!)
Pots donar molta felicitat preparant aquell plat especial que tant agrada a algú que estimes, o convertir la truita de patata i ceba en una celebració. Una presentació amorosa, una bonica taula, unes espelmes i molt de caliu fan miracles i omplen el cor.
Hi ha una cosa curiosa que em passa, tinc memòria gustativa, m'enrecordo dels llocs i de les persones pel que menjo. M'agrada observar la persona que menja davant meu...com agafa els coberts, si menja lent o ràpid, qué li agrada, qué no...és tot un joc de sentits molt atractius per a mi. I en quant als llocs quasi bé tenen gust, potser no recordaré el nom d'un Museu però recordaré els plats que he menjat i el que em van transmetre.
Hi ha coses que están tan bones que quan les mengem tanquem els ulls per potenciar-ne el sabor i les sensacions, i hi ha gustos que et transporten en el temps i et recorden la infantesa, la joventut o un moment precís que tenia el mateix gust.
Cuinant cuides de tu i dels demés. M'agrada fer de "bruixeta" i enviar pensaments d'agraïment cap els aliments, gratitud i amor també cap els comensals...he arribat a la conclusió que l'AMOR és l'ingredient secret per a la cuina...i per a la vida.
Aquesta foto té 5 anys!!!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario en la entrada

Si así lo sientes, comenta, me encanta leerte.